Fora Generelt

Kastellnattpass = Penger ut av vindu!!!

Subscribe to Kastellnattpass = Penger ut av vindu!!! 4 innlegg, 3 stemme(r)

Kjøpte pass for å se to ting på kastellnatt, Bare Egil Festival og Valentourettes. Da vi møtte opp i porten over 45 min før Valentourettes skulle på scenen ble vi møtt av en vakt som sa det var utsolgt. Bra at vi hadde kjøpt pass for alle dagene, tenkte vi. Men så lett skulle det ikke være. Ingen fler slipper inn, det er fullt sa han. Det var solgt for mange dagspass som gjorde at det var fullt. Vi måtte bare gå med halen i mellom beina og innse at vi hadde betalt 400 spenn for å kun få med oss Bare Egil festival.
Vi har derfor et lite forslag om hvordan festivalen kan tjene mere penger neste år. Hvis dere selger 20 000 festivalpass til slottsfjellfestival, men bare slipper inn de 10 000 første er det masse spenn å tjene.

Til slutt vil jeg referer til et lite stykke i festivalfolderen der det står litt om Valentourettes. “I år lover vi plass til alle som vil, da vi setter de opp på den største scenen inne på Beddingen” VI VILLE !!!!!

Håper festivalledelsen sørger for at Bare Egil sitt band får de 1200 spenne dere høstet ifra oss. Og lykke til neste år.

Avatar altkanikkerepareres 2 innlegg

Jeg henger meg på denne. Jeg har aldri på noen konsert opplevet å betale for gyldig billett, for så å bli bortvist av uniformert politi ved inngangen for konserten etterpå. Forklaringen ved inngangen kl 01:55 var at brannvesenet hadde stengt lokalene fordi det var for mye folk! Jeg forstår lett slike argumenter fra et ansvarlig brannvesen, men det er særdeles uprofesjonelt av arrangørene ikke å kontrollere dette i forkant! Da vi kjøpte billettene til kastellnatt oppe på festivalområdet på ettermiddagen spurte vi spesifikt om det var noe spesielt vi måtte passe på for å få sett Valentourettes kl 02 på natten. Svaret var at det skulle være enkelt, det var bare å kjøpe billetter…..

Alternativt er det frekt av arrangøren å selge for mange billetter etter de i forkant har reklamert med skriftlig at alle som kjøper billett skal få se Valentourettes. Overbooking kan dere overlate til flyselskapene, man må da være fornøyd når man har solgt en konsert helt ut?

Avslutningsvis var det heller ingen fra arrangøren til stede i porten på Kastellnatt kl 01:55 som kunne sørge for billettrefusjon pga overbooking. Der var det kun uniformert politi som ba gjestene gå! Politiet var ikke interessert i å komme med en eneste forslag til hvordan man kunne få refundert pengene. I tillegg til overbookingen er dette særdeles langt under pari kundebehandling!

Opplevde ganske nøyaktig det samme. Var inne på området, men måtte ut for å få tak i mat. På vei inn igjen blir alle stoppa i døra av Onkel Politi, som sier at ingen kommer inn, fordi det er fullt.

Å betale for en konsert for så å bli nektet inngang, har heller ikke jeg opplevd før. (Dessuten vet jeg om folk som kom gratis inn, fordi man ikke klarer å gi igjen riktig beløp med vekslepenger.) Dette oppleves utrolig uproft for oss som kunder. Ikke bare stjeler festivalen penga våre, men det var mange som gikk glipp av en konsert de hadde gleda seg til. At man etter såpass mange år ikke har noen som helst kontroll på et sånt arrangement, er rett og slett tragisk.

Skal mye til for at jeg gidder å dra på Kastellnatt igjen

Men jeg vil gjerne legge til at resten av festivalen var veldig bra :-)

Avatar altkanikkerepareres 2 innlegg

Alle kom inn sier festivalsjef Christoffer Rød i artikkelen på tb.no (link nedenfor)! Jeg kom alldeles ikke inn på min kjøpte og betalte gyldige billett kl 01:55 natt til lørdag. Når man har tabbet seg kraftig ut ved å selge flere billetter enn det er plass til, så får man da for xxx be om unnskyldning og tilby refusjon – ikke si at alle kom inn i lokalavisen etterpå!! Dette gjaldt heller ikke beste plass på konserten som det antydes i nettartikkelen på tb.no, det gjaldt inngang til konserten i det hele tatt!

Når man har kjøpt en billett til en konsert, har man selvfølgelig krav på å få sett konserten. Alternativt kan jeg be Christoffer Rød ta seg er kurs i avtalelov og kjøpslov. Hvis festivalsjef Rød føler for å ta kontakt for å tilby refusjon, så ville jeg satt stor pris på det.

Vennlig hilsen
Hans Thrane Nielsen

http://tb.no/article/20090720/KULTUR/451023053/1011/NYHETER

TØNSBERG: Det ble en del murring over Kastellnatt i år. Uventet stort oppmøte satte festivalledelsen ut av spill.

Janne Grytemark

Flere ble stående i kø, og ble nektet adgang av politiet og brannvesen.

– Vi regnet ikke med at det kom så mange, sier festivalsjef Christoffer Rød. Særlig fredag skapte furore blant publikum. Flere reagerte på at de ikke ble sluppet inn, selv om det hadde kjøpt pass.

– Folk tror de har en garanti for å se en konsert når de har kjøpt bånd. Som på alle andre festivaler, må en kjempe for de beste plassene foran scenen, sier han. Da folk kom for å se Valentourettes fredag litt før to på natta, kom plutselig alle samtidig.

– Alle kom inn, men vi måtte porsjonere det litt. Det ble veldig mange beskjeder og misforståelser med oss, politiet og brannvesenet som vi må gjøre noe med neste år.

Publisert mandag 20. juli 2009 kl. 17:15.

Fora Generelt